مالتی پلکس فرانسوی و معرفی اجزای برقی پژو ۲۰۶
در خودروهای پژو ۲۰۶ برای اولین بار در ایران اقدام به پیاده سازی روش سیم کشی جدیدی به نام مالتی پلکس فرانسوی شد . در روش سیم کشی مالتی پلکس تعداد سیمها کاهش یافته و نیز وظایف تجهیزات برقی روی یونیت های الکترونیکی شبکه شده با هم تقسیم شده است .
در سیستم برق پژو ۲۰۶ موسوم به فرانسوی ۵ یوینت موجود بوده است . یونیت مرکزی BSI یا نود مرکزی بود که اغلب تصمیم گیریهای راننده به به آن ارسال می شود.
و این نود نیز با یونیت های دیگر مانند COM2000 برای دسته راهنما و یونیت ایومبیلایزر ، پشت آمپر ، جعبه فیوز اصلی یا BSM که BM34 خوانده می شود ، یونیت کنترل موتور یا ECU و یونیت ABS برای ترمز ضد قفل در ارتباط است .
از جمله مزایای سیم کشی برق خودرو به روش سیستم مالتی پلکس می توان به موارد زیل اشاره کرد .
مزایای سیستم برق خودرو در مالتی پلکس فرانسوی
- بهینه کردن مصرف برق در تجهیزات مصرف کننده در خودرو
- افزایش طول عمر لامپ ها و روشنایی در خودرو
- بالا بردن ضریب اطمینان از عملکرد خودرو با بالا برد کیفیت
- حفاظت سیم ها در برابر اتصال کوتاه
- کاهش حجم و هزینه دسته سیم ها
- سرعت و دقت بالاتر عیب یابی
- افزودن امکانات رفاهی با کارایی بالاتر
تصویر اجزای الکترونیکی در سیستم برق مالتی پلکس فرانسوی
در سیستم برق مالتی پلکس فرانسوی ایسیو موتور می تواند موارد زیل باشد
- ساژم S2000-23
- ساژم S2000-3e
- ساژم S2000-3f
- ساژم S2000-PL4
- بوش ME7.4.4
- بوش ME7.4.5
- والئو J34
- والئو J35 (در سیستم دوگانه سوز ۲۰۶ SD)
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ایسیو پژو ۲۰۶ به وب سایت www.ecupart.ir رجوع کنید .
برخی نود ها در سیستم برق مالتی پلکس فرانسوی با پروتکل VAN و برخی با پروتکل CAN با هم در ارتباط هستند . برای خرید هر یک از نودها و یونیت های پزو ۲۰۶ فرانسوی با ما در تماس باشید .