توضیحات جامع درباره بلوک ای بی اس خودرو MVM 110

 توضیحات جامع درباره بلوک ای بی اس خودرو MVM 110

چکیده :

در این مقاله قصد داریم به معرفی و فروش بلوک ای بی اس(ABS) خودرو MVM110 ، محل نصب ، انواع بلوک های ABS ، نقاط ضعف و قوت ، ایرادات ، دلایل و روش رفع آنها بپردازیم.

مقدمه ای از توضیحات جامع درباره بلوک ای بی اس خودرو MVM 110 :

برند ام وی ام MVM – یک شرکت مونتاژ خودروی ایرانی است، که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است. ام وی ام  مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش برخی از محصولات چری چین را با دو برند MVM و CHERY در بازار ایران بر عهده دارد.

این خودرو در اصل متعلق به کمپانی چری chery چین بوده و با نام QQ3 نیز شناخته می شود.

ترمز ای بی اس به دلیل اینکه یکی از مهمترین قطعات خودرویی محسوب می‌شود، موجب توقف بهتر و ایمن‌تر خودرو به ویژه در جاده‌های لغزنده می‌شود اما با این حال، برخی افراد از نوع عملکرد آن راضی نبوده و اقدام به قطع ترمز ABS می‌کنند.

با وجود آنکه این کار اصلا توصیه نمی‌شود، اما باید گفت که کارشناسان موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا طی یک سری پژوهش در سال ۱۹۹۶ به این نکته پی بردند که میان احتمال تصادف خودروهای مجهز به سیستم ترمز ABS و اتومبیل‌های فاقد این سامانه، تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد و نکته جالب اینجاست که سرنشینان خودروهای دارای ترمز ای بی اس با صدمات نسبتا شدیدتری در تصادفات روبرو می‌شوند.

سیستم ترمز MVM110 : ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس (ABS) از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس (ABS)

انواع بلوک های ای بی اس(ABS) خودرو MVM110 :

یونیت ABS  ام وی ام ۱۱۰ (  سه سیلندر و  چهار سیلندر) برند چری CHERY

بلوک های ای بی اس(ABS) نصب شده در خودرو MVM110 از ابتدا تا امروز :

بلوک ABS نصب شده بر روی خودرو MVM110 فقط یک مدل است که خود شرکت CHERY آنرا تولید کرده و بر روی این خودرو قرار می دهد.

 

حتما بخوانید : بلوک ای بی اس (ABS) چیست ؟

 

محل نصب بلوک های ای بی اس(ABS) در خودرو  MVM110 :

محل نصب بلوک های ABS در خودرو MVM110 داخل محفظه موتور است که در شکل زیر مشخص شده است.

محل نصب بلوک های ای بی اس(ABS) در خودرو  MVM110

نقاط ضعف و قوت بلوک های ای بی اس(ABS) خودرو MVM110 :

بیشترین خرابی های گزارش شده بلوک ABS خودرو MVM110  مربوط به یونیت آنهاست که این خرابی ها شامل : عدم کانکت با دیاگ براثر نوسانات جریان برق ، قوی و ضعیف شدن جریان ، شارژ بالای دینام ، اتصال اشتباه باتری به باتری و … که باعث روشن شدن چراغ اخطار ABS خواهد شد.

در ادامه به بررسی دقیق ایرادات ، دلایل و روش رفع آنها در خودرو MVM110 میپردازیم .

نقاط ضعف و قوت بلوک های ای بی اس(ABS) خودرو MVM110

جدول ایرادات ، دلایل و روش رفع ایرادات در بلوک های ای بی اس(ABS) خودرو MVM110  :

ایرادات دلایل احتمالی روش رفع ایرادات
روشن شدن چراغABS خرابی رله  راه انداز ABS تعمیر یا تعویض رله راه انداز ABS
سوختن فیوز تعویض فیوز
ایرادات شیربرقی تعمیر یا تعویض شیربرقی
خرابی پمپ راه انداز ABS تعمیر یا تعویض پمپ راه انداز ABS
عدم عملکرد سنسورهای چرخ تنظیم درست و اصولی یا تعویض سنسور های چرخ
عدم اتصال با شبکه بررسی نوع ایراد و برطرف کردن آن
نشتی روغن از پمپ اصلی ترمز برطرف کردن نشتی و تعمیر پمپ یا تعویض پمپ ترمز
فاصله هوایی مابین سنسور سرعت چرخ و سنسور چرخ دنده (کم بودن یا زیاد نبودن فاصله ) خوردگی یا ساییدگی سنسور یا چرخ دنده تنظیم فاصله سنسور با چرخ دنده
عدم ارتباط سنسور با چرخ دنده
چوب شدگی ترمز ( سفت شدن ) ایراد در بوستر تعمیر یا تعویض بوستر
سخت بودن فنر استپ موتور تعویض فنر
چرب بودن ، شیشه ای شدن ، ساییدگی دیسک و لنت تعویض دیسک یا لنت ها
قفل شدن ترمز خرابی بوستر تعمیر یا تعویض بوستر
لقی یا تنظیم نبودن لنت ها تنظیم مجدد یا تعویض لنت ها
خمیدگی یا شکستگی کفشک ها تعویض کفشک ها
گرفتگی لوله های ترمز برطرف کردن گرفتگی لوله ها
سوت کشیدن ترمز ساییدگی و فرسودگی لنت ها تعویض لنت ها
تاب برداشتن کفشک ها تعویض کفشک ها
ساییدگی کاسه ترمز تعویض کاسه ترمز
لقی یا فرسودگی بلبرینگ ها تعویض یا تعمیر بلبرینگ ها
شیشه ای شدن دیسک ترمز تعویض دیسک ترمز
انحراف خودرو به یک سمت خرابی پمپ اصلی تعمیر یا تعویض پمپ اصلی
نشتی روغن ترمز در مدار برطرف کردن نشتی
عدم انتقال نیرو یکسان از

 ترمز به چرخ ها

تنظیم درست و اصولی سیستم ترمزABS
لرزش فرمان و اتاق بالانس نبودن چرخ ها تنظیم باد لاستیک ها
شل بودن اتصالات چرخ ها و بلوک ABS تنظیم درست اتصالات چرخ ها و بلوک ABS
تاب دیدگی محور چرخ ها تعمیر محور چرخ ها
پایین بودن پدال ترمز نشتی روغن در مدار برطرف کردن نشتی در مدار
لنگی بیش از حد دیسک ها تعویض دیسک ترمز
لنگی بیش از حد توپی چرخ ها تعویض توپی چرخ
رگلاژ نبودن کاسه چرخ ها تنظیم درست و اصولی کاسه چرخ ها
سایش یا زنگ زدگی کفشک ها تعویض کفشک ها
لرزش پدال ترمز (زیرپازدن) تاب دیدگی دیسک های ترمز تعمیر یا تعویض دیسک های ترمز
لقی بلبرینگ ها تعویض بلبرینگ ها
تاب برداشتن توپی چرخ ها تعویض توپی ها
ساییدگی کفشک ها تعویض کفشک ها
تاب داشتن محور چرخ ها تعویض محور چرخ
خرابی کالیپر ترمز تعمیر یا تعویض بوستر
خالی کردن ترمز خرابی پمپ ترمز تعمیر یا تعویض پمپ ترمز
ایجاد هوا در سیستم ترمز هواگیری درست سیستم ترمز
جذب رطوبت توسط روغن ترمز تعویض روغن ترمز
عدم رگلاژ کاسه چرخ ها تنظیم درست کاسه چرخ ها
ضعیف بودن ترمز خرابی پمپ اصلی ترمز تعمیر یا تعویض پمپ اصلی ترمز
ایرادات فنی بوستر تعمیر یا تعویض بوستر
رگلاژ نبودن کاسه ترمز تنظیم درست و اصولی کاسه ترمز
تمام شدن لنت ها تعویض لنت ها
کاهش قطر دیسک تعویض دیسک ترمز
نشتی روغن در مدار برطرف کردن نشتی مدار
قفل شدن چرخ ها ژله ای شدن لنت ترمز تعویض لنت ترمز
تنظیم نبودن پین نگه دارنده کفشک ها تنظیم مجدد و درست یا تعویض کفشک ها

h.pooreghbali