نود BCM و FCM خودرو دنا و سورن

 نود BCM و FCM خودرو دنا و سورن

نود BCM و FCM خودرو دنا و سورن

بر روی خودرو دنا و سمند سورن علاوه بر سیستم برق مالتی پلکس SMS ، سیستم اکوماکس نیز نصب شده است . در مولتی پلکس اکوماکس نودهای BCM و FCM و ICN و بدون MFD در دنا و سمند سورن به کار رفته است.جهت تعویض نود BCM و FCM این خودروها آموزش زیل را قرار دادیم . درضمن فروش نودهای مالتی پلکس SMS و اکوماکس را با ما می توانید تجربه کنید.

نود FCM اکوماکس
فروش نود FCM اکوماکس خودرو سمند و سورن

 

BCM دست دوم
فروش نود BCM یا CBM دست دوم

تعويض نود BCM و FCM سیستم مولتی پلکس اکوماکس

هرگاه بنا شد که نودهای BCM و FCM خودروهای پژو ۲۰۶ و رانا و سمند و دنا را عوض کنید در جریان باشید که باید این نودها متناسب با نوع خودرو پیکربندی شوند .

برای این کار پس از نصب سخت افزاری نودهای نامبرده مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد بخش پیکربندی نود اصلی یا BCM شده و گذینه نوع خودرو یا Vehicle Type را به درستی انتخاب کنید.
  2. در مرحله دوم با فشردن دکمه بازنشانی به تنظیمات کارخانه یا عبارت Reset To Factory ، نود BCM با توجه به نوع خودرو به صورت خودکار پیکربندی مجدد می شود .
  3. در ادامه به منوی پیکربندی FCM وارد شوید و تایید کنید یا OK را بزنید . با این کار تنظیمات از نود BCM دریافت شده و و متناسب با نوع خودرو کانفیگ می شود.

نکته کاربردی و مهم : در صورتی که تیک گذینه MFD در پیکربندی خودروهای سمند و یا سورن خورده باشد کولر خودرو عمل نخوهد کرد. دلیل آنهم مشخص است زیرا این خودرو نود MFD نظیر آنچه در رانا و ۲۰۶ دارد را ندارند .

می دانید که یونیت کنترل BCM برای کنترل کولر اطلاعات سنسور اواپراتور را از MFD دریافت می کند و زمانی که در خودرو چنین یونیتی وجود نداشته باشد ، با مشکل عدم کارکرد کولر مواجه خواهید شد.

علاوه بر نودها یا یونیت کنترل های چهار گانه BCM ، FCM  ، ICN ، MFD در سیستم اکوماکس کروز یونیت کنترل های الکترونیکی ECU ، یونیت ایربگ ، و یونیت ABS نیز وجود دارند که به صورت شبکه با هم در ارتباط هستند.

h.pooreghbali