جانمایی نودهای مالتی پلکس در خودروها
فهرست مطالب
ناگفته پیداست که با گذشت زمان تعداد بیشتری از اجزای خودروها با یونیت های الکترونیکی خودرو کنترل و عیب یابی می شوند. در صورت خرابی یا نقص در عملکرد هریک از نودها و یا یونیت های الکترونیکی خودرو باید ابتدا آن را از خودرو جدا کرد و سپس با توجه به نوع و شدت خرابی سخت افزار یا نرم افزار بیرون از خودرو آن را رفع کرد. در این بین مهمترین نکته این است که کدام یونیت خودرو در چه محلی از خودرو نصب شده است . در این مقاله به جانمایی نودهای مالتی پلکس انواع یونیت های خودرو های داخلی اشاره می کنیم .
جانمایی نودها در سیستم مالتی پلکس ماکس
- نود CCN در زیر داشبورد سمت راننده یا بالای پای راننده
- نود PDN که همان دکمه های کنترل شیشه بالابر سمت مسافر است
- نود DDN که دکمه های کنترل آینه و شیشه سمت راننده است
- نود FN زیر کاپوت کنار باتری
- نود MCN روی کنسول وسط که مربوط به کنترل شیشه بالابرها میباشد.
جانمایی نودهای مالتی پلکس اکوماکس کروز
- نود BCM بالای پای راننده
- نود FCM یا FAM زیر کاپوت جلوی گلگیر سمت راننده و کنار جعبه فیوز داخل محفظه موتور نصب شده.
- نود ICN همان نود پشت آمپر میباشد که پشت قربیلک فرمان است.
- نود MFD که همان ساعت قرار گرفته در روی داشبورد است.
- نود HVAC یا تهویه مطبوع که زیر کنسول وسط قرار دارد.
جانمایی نودهای مالتی پلکس sms
- نود CCN در زیر داشبورد سمت راست
- نود RN روی دیواره سمت راننده داخل صندوق عقب خودرو
- نود FN زیر کاپوت جلو روی گلگیر سمت راننده
- نود DCN روی دیواره درب سمت راننده
- نود ICN همان نود پشت آمپر میباشد که پشت قربیلک فرمان است.
جانمایی نودهای مالتی پلکس مالتی سازه پویش
- نود BCM در سمت چپ پای راننده زیر داشبورد (سه سوکت دارد)
- نود EBCM یا FCM داخل محفظه موتور روی گلگیر سمت راننده
- نود ICN که همان پشت آمپر است که پشت فرمان خودرو است
- نود MFD که همان صفحه نمایشگر چند منظوره است و در وسط داشبورد نصب می شود
برای خرید هریک از نودهای خودروهای مالتی پلکس داخلی و خارجی و نیز انواع ECU با ما در تماس باشید.