معرفی کامل بلوک ای بی اس (ABS) خودرو کوئیک

 معرفی کامل بلوک ای بی اس (ABS) خودرو کوئیک

چکیده :در این مقاله قصد داریم به معرفی و فروش بلوک ABS خودرو کوئیک ، انواع بلوک های ABS خودرو کوئیک ، محل نصب ، نقاط ضعف و قوت ، ایرادات ، دلایل ایرادات و روش رفع آنها بپردازیم.

مقدمه ای بر بلوک ترمز ای بی اس (ABS) یا یونیت ترمز ای بی اس (ABS) :

قبل از هر چیز خدمت خوانندگان و کاربران محترم سایت کار نود اعلام میکنیم که منظور ما از بلوک ترمز ای بی اس (ABS) یا یونیت ترمز ای بی اس(ABS) مجموعه کامپیوتر کنترل کننده ی سیستم پایداری ماشین هایی می باشد که در آنها ترمز ضد قفل استفاده شده است.

اساس کار سیستم های ضد قفل ، اندازه گیری کاهش نسبی سرعت چرخ ها در حین ترمز و کنترل میزان لغزش چرخ ها بر این اساس می باشد.

در صورتیکه میزان کاهش سرعت یک چرخ نسب به سایر چرخ ها و یا مقداری که از قبل در مدولاتور ثبت شده سریع تر باشد نشان دهنده آن است که ، چرخ شروع به لغزش کرده و در شرایط حساس کاهش اصطکاک با جاده و قفل شدن چرخ قرار گرفته است. واکنش سیستم ABS در این حالت کاهش سریع فشار هیدرولیک اعمالی به ترمز در چرخ یا چرخ های تحت تأثیر خواهد بود.

با تحریک الکتریکی شیرهای برقی مورد استفاده در ABS ، دریچه های منتهی به لوله های ترمز هریک از چرخ ها به صورت کاملا مستقل با سرعت بالا قابل باز و بسته شدن می باشند بدین ترتیب فشار روغن ترمز هیدرولیک هریک از چرخ ها به شکل جداگانه ای تحت کنترل مدولاتور خواهد بود.

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس (ABS) کوئیک از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس (ABS) کوئیک

انواع بخش های بلوک ترمز ای بی اس(ABS) :

۱) یونیت الکترونیکی ترمز ای بی اس(ABS)

۲) بلوک هیدرولیکی یا محل توزیع روغن هر چرخ

۳) پمپ تولید کننده فشار پشت شیر برقی ها

بلوک ترمز ای بی اس(ABS) از سه بخش تشکیل شده است ، مجموع کامپیوتر یا یونیت کنترل کننده شیر برقی ها و پمپ ای بی اس(ABS) است که سنسورهای کیلومتر هم دیتا و اطلاعاتشان را به این قسمت ارسال میکنند و به دسته سیم اصلی یا دسته سیم کابین با یک کانکتور خودرو متصل می شود.

و بلوک شیر برقی های توزیع روغن که در وسط قرار گرفته و همینطور پمپ تولید کننده فشار پشت شیر برقی ها که با برق مستقیم کار می کند.

انواع بلوک و یونیت های ای بی اس (ABS) خودرو کوئیک :

۱) واحد الکترونیکی ترمز ای بی اس (ABS) کوئیک(X100) ، برند BWI

۲) واحد الکترونیکی ترمز ای بی اس (ABS) کوئیک(X200) ، برند BWI

۳) بلوک کامل ای بی اس (ABS) کوئیک (BXS)، برند BXS

۴) بلوک کامل ای بی اس (ABS) (MGH80) کوئیک ، برند MANDO 80

۵) بلوک کامل ای بی اس (ABS) (UFIN) ، برند UFIN

بلوک های ای بی اس (ABS) نصب شده روی خودرو کوئیک از ابتدا تا امروز :

این خودرو از سال ۱۳۹۵ به بازار خودرو ایران معرفی شد و از همان سال به امروز تمامی بلوک های ABS نام برده شده در این خودرو نصب شده و ترتیبی با توجه به سال تولید در بلوک های ABS ندارند.

محل نصب بلوک ای بی اس (ABS) خودرو کوئیک :

محل نصب انواع مختلف بلوک ABS در خودرو تیبا داخل محفظه موتور کنار باتری می باشد.

محل نصب بلوک ای بی اس (ABS) خودرو کوئیک

نقاط ضعف و قوت انواع بلوک ای بی اس (ABS) خودرو کوئیک :

از جمله نقاط ضعف بلوک های ABS در خودرو کوئیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱) آب خوردگی

۲) نشتی روغن

۳) مسدود شدن مجاری بلوک هیدرولیکی

۴) شارژ بیش از حد دینام

۵) و…

 

حتما بخوانید : بلوک ای بی اس (ABS) چیست ؟

 

نقاط قوت انواع بلوک های ای بی اس (ABS) در خودرو کوئیک :

بالا بودن کیفیت ساخت قطعات بلوک های ABS خودرو کوئیک از جمله مزایای این نوع بلوک ها می باشد. همچنین در خودرو کوئیک تمامی بلوک های ABS جای یکدیگر نیز استفاده می شوند.

واحد الکترونیکی ترمز ای بی اس (ABS) تیبا (X100) ، برند

( واحد الکترونیکی ترمز ای بی اس (ABS) تیبا (X100) ، برند BWI)

واحد الکترونیکی ترمز ای بی اس (ABS) تیبا (X200) ، برند BWI

( واحد الکترونیکی ترمز ای بی اس (ABS) تیبا (X200) ، برند BWI)

بلوک کامل ای بی اس (ABS) تیبا BXS ، برند BXS

بلوک کامل ای بی اس (ABS) تیبا BXS ، برند BXS

( بلوک کامل ای بی اس (ABS) تیبا BXS ، برند BXS)

بلوک هیدرولیکی و پمپ ای بی اس (ABS) ماندو MGH80i کوئیک

بلوک هیدرولیکی و پمپ ای بی اس (ABS) ماندو MGH80i کوئیک

(بلوک هیدرولیکی و پمپ ای بی اس (ABS) ماندو MGH80i کوئیک )

جدول ایرادات ، دلایل و روش رفع ایرادات در انواع بلوک های ABS خودرو کوئیک:

نوع عیب

دلایل احتمالی

روش رفع ایراد

روشن شدن چراغ ABS

پایین بودن سطح روغن ترمز

مخزن روغن را پر کنید

نشتی روغن از پمپ اصلی

پمپ اصلی ترمز را تعمیر یا تعویض کنید

اهرم ترمز دستی کامل پایین نیست

اهرم ترمز دستی را آزاد کنید و سیستم آنرا تنظیم کنید

خرابی رله ABS

تعمیر و یا تعویض رله

جابجایی سوکت‌های متصل به سنسورها

اتصال درست سوکت ها

سوختن فیوز ABS

تعویض فیوز

عدم عملکرد درست سنسورهای چرخ

تنظیم دویاره و یا تعویض سنسورها

چوب شدن پدال ترمز

کم بودن مقدار وکیوم پیشرانه

تعمیر و یا تعویض بوستر

مشکل داشتن بوستر

تعمیر و یا تعویض بوستر

نشتی شلنگ وکیوم که درارتباط با بوسترترمز است

تعویض شلنگ

قفل شدن ترمز (گیرپاژ)

آغشته شدن لنت ها به گریس یا روغن ترمز

تعویض لنت ها

خمیدگی ، شکستگی یا شل شدن کفشک ترمز

تعویض کفشک ها

شل شدن پیچ های نگه دارنده کالیبر ترمز یا بوش های راهنما

سفت کردن پیچ ها و بررسی دقیق

اثر داغی روی دیسک ترمز یا کاسه چرخ

تعویض دیسک یا کاسه چرخ

لنت ها و کفشک ها کنترل نمائید

گیر داشتن سیلندر های ترمز

تعویض سیلندر

عدم عملکرد مکانیزم ترمز دستی

قطعات معیوب را تعمیر و یا تعویض نمائید

ضعیف شدن فنرهای برگرداننده لنت ها

تعویض فنر

کاهش کیفیت روغن

با توجه به علامت MAX ، MIN مخزن روغن

تعویض روغن ترمز

نرمی بیش از حد پدال ترمز

وجود هوا در سیستم ترمز

هوا گیری درست و اصولی

کم بودن سطح روغن ترمز

کم شدن روغن ترمز در سطح مخزن

اضافه کردن روغن ترمز

صدای سایش ترمزها

تمام شدن لنت های ترمز

تعویض لنت ها

سوت کشیدن

تمام شدن ، ساییدگی ، وجود اجسام خارجی در سطح لنت ها باعث چنین مشکلی خواهد شد

نصب لایه های صداگیر در پشت لنت ها

مالیدن گریس مخصوص ترمز برای از بین بردن صدا

انحراف خودرو

عدم انتقال نیرو یکسان از ترمز به چرخ ها

تعمیر بلوک ABS

کورس حرکتی پدال ترمز

فرسودگی لنت ها

تعویض لنت ها

تنظیم نبودن کفشک ها

تنظیم درست کفشک ها

وجود هوا در سیستم ترمز

هوا گیری درست و اصولی

نشتی در مدار ترمز

نشتی مدار را برطرف کنید ، روغن ترمز اضافه کنید و سپس هواگیری کنید

خراشیدگی پمپ اصلی

پمپ اصلی ترمز را تعمیر و یا تعویض نمائید

پس زدن دیسک ترمز

دیسک ترمز را به دقت بررسی کنید (تاب دیدگی و..)

لرزش فرمان و اتاق

تاب برداشتن دیسک های ترمز

تعمیر و یا تعویض دیسک های ترمز

لرزش پدال ترمز

(زیر پا می زند )

بیضی شدن کاسه چرخ ها

تعویض کاسه چرخ ها

تاب دیدگی بیش از حد دیسک ترمز

تعویض دیسک ها

لقی بلبرینگ چرخ ها

بلبرینگ ها را بررسی و تنظیم نمائید

تاب دیدگی محور چرخ ها

محور چرخ ها را تعویض نمائید

تاب برداشتن توپی چرخ ها

تعویض توپی ها

ساییدگی کفشک های ترمز

تعویض کفشک ها

کشیده شدن ترمزها به یک طرف

آسیب دیدگی یا ساییدگی لنت ترمز

تعویض لنت ها

وجود اجسام خارجی روی لنت

با دقت لنت ها را تمیز کنید

ساییدگی یا تاب دیدگی دیسک ترمز

دیسک ترمز را تعمیر و یا تعویض نمائید

عدم تنظیم پیستون کالیبر ترمز

تنظیم مجدد پیستون کالیپر ترمز

تنظیم نامناسب زوایای چرخ ها

تنظیم زوایای چرخ ها

تنظیم نامناسب فشار باد لاستیک ها

تنظیم فشار باد لاستیک ها

لقی بلبرینگ چرخ ها

برطرف کردن لقی، در صورت نیازتعویض کنید

پایین بودن پدال ترمز

شل شدن بلبرینگ چرخ ها

۱) توپی چرخ جلو را دمونتاژ کنید

۲) تنظیم بلبرینگ ها

گیر کردن پیستون کالیپر ترمز یا بوش های راهنما

تعمیر و یا تعویض پیستون کالیپر و بوش های راهنما

خالی کردن ترمز

خرابی بلوک ABS

تعمیر و یا تعویض بلوکABS

خرابی پمپ اصلی ترمز

تعمیر و یا تعویض پمپ اصلی ترمز

h.pooreghbali