فروش مدولاتور های ای بی اس (ABS) برند ماندو

 فروش مدولاتور های ای بی اس (ABS) برند ماندو

چکیده :

در این مقاله قصد داریم به معرفی فروش بلوک ABS -MANDO ، انواع این بلوک ها در خودروهای ایرانی ، نقاط ضعف و قوت ، مقایسه بلوک های ABS –MANDO و تعمیرات بلوک های ABS شرکت ماندو بپردازیم.

مقدمه ای از مدولاتور های ای بی اس (ABS) برند ماندو :

شرکت ماندو جزو اولین تولید کنندگان یونیت ABS است که در سال ۱۹۶۲ در کره جنوبی شروع به کار کرد .  این شرکت تجربه همکاری ABS با کمپانی های خودروسازی  نیسان ، بی ام و ، هیوندای ، کیا ، کادیالک فورد ، شورولت ، کرایسلر و دیگر خودورهای روزدنیا را دارد.  در سال ۲۰۱۴ شرکت ماندو با ادغام بخش های آن تبدیل به شرکت هولدینگ GROUP HALLA  شد.

قطعات تولیدی شرکت ماندو به سه بخش تقسیم می شود :

  • سیستم های ترمز
  • سیستم های فرمان
  • سیستم های تعلیق
  • سیستم های کمک راننده
  • الکترونیک آهن ریخته گری

محصولات این شرکت در تولیدات داخلی بر روی خودروهای پراید ، پژو پارس ، پژو ۴۰۵ ، پژو ۲۰۶ و سمند نصب شده است . برخی شرکت ها و تعمیرگاه ها یونیت های ABS این شرکت را تعمیر می کنند  .

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس (ABS) ماندو (MANDO) از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس ماندو (MANDO)

انواع بلوک های ای بی اس(ABS) ، MANDO :

  • بلوک ABS ماندو MGH-25
  • بلوک ABS ماندو MGH-60
  • بلوک ABS ماندو MGH-80

بلوک های ای بی اس(ABS) ماندو، نصب شده برروی خودروهای ایرانی از ابتدا تا امروز:

بلوک های ABS شرکت ماندو تقریبا روی تمامی خودروهای تولید داخل و در تمامی شرکت های خودرو سازی ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است و جزو بیشترین بلوک های ABS مورد استفاده در تمامی خودروها محسوب می شود. شرکت ماندو بدلیل کیفیت بالا در ساخت بلوک های ABS جزو برترین تولیدکنندگان این قطعه بشمار می آید به همین دلیل در خارج از کشور بخصوص کشور کره جنوبی اکثر بلوک های ABS نصب شده در خودروها نیز برند ماندو هستند.

در ادامه به بررسی و مقایسه بلوک های ABS ماندو میپردازیم.

نقاط ضعف و قوت بلوک های ای بی اس(ABS) ، MANDO :

MANDO 60 (1

بیشترین خرابی ها در بلوک ABS ماندو مربوط به خرابی بلوک و  پمپ ABS است که بدلیل آبخوردگی و نشت رطوبت و آب این خرابی ها بوجود می آید.

بلوک های ای بی اس(ABS) ، MANDO

MANDO 80 (2

بیشترین تعمیرات بلوک های ABS ، ماندو ۸۰ مربوط به تعمیرات یونیت است که بدلیل کیفیت پایین ساخت این بلوک ها در بخش یونیت بیشترین تعمیرات را دارند.

بلوک های ای بی اس(ABS) ، MANDO

MANDO 25 (3

این نوع بلوک ABS به بلوک ۴×۴ نیز معروف هستند که جزو بلوک های قدیمی مورد استفاده در خودروهای ایرانی می باشند.

این نوع بلوک ABS نیز همانند سایر بلوک های ABS خرابی های مشابهی دارند.

بلوک های ای بی اس(ABS) ، MANDO

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس(ABS) از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس(ABS)

تعمیرات بلوک های ای بی اس(ABS) شرکت MANDO :

  • روشن شدن چراغ ABS :
نوع عیب دلایل احتمالی روش رفع ایراد
 

 

 

 

روشن شدن چراغ ABS

پایین بودن سطح روغن ترمز مخزن روغن را پر کنید
نشتی روغن از پمپ اصلی پمپ اصلی ترمز را تعمیر یا تعویض کنید
اهرم ترمز دستی کامل پایین نیست اهرم ترمز دستی را آزاد کنید و سیستم آنرا تنظیم کنید
خرابی رله  ABS تعمیر و یا تعویض رله
جابجایی سوکت‌های متصل به سنسورها اتصال درست سوکت ها
سوختن فیوز ABS تعویض فیوز
عدم عملکرد درست سنسورهای چرخ تنظیم دوباره و یا تعویض سنسورها

تعمیرات بلوک های ای بی اس(ABS) شرکت MANDO

  • خطای باز بودن ( اتصال کوتاه ) سنسور سرعت چرخ :

خطای باز بودن ( اتصال کوتاه ) سنسور سرعت چرخ

 

حتما بخوانید : بلوک ای بی اس (ABS) چیست ؟

 

 

خطای باز بودن ( اتصال کوتاه ) سنسور سرعت چرخ

  • خطای سنسور و چرخ دنده (محرک سنسور)

خطای سنسور و چرخ دنده (محرک سنسور)

  • خطای فاصله هوایی سنسور

خطای فاصله هوایی سنسور

خطای فاصله هوایی سنسور

  • خطای رله یا فیوز شیربرقی

سیم کشی پین ۲۵ را با ترمینال مرتبط با خودش در جعبه فیوز بررسی کنید.

اگر ارتباط درست نبود دسته سیم باید تعویض شود

اگر ارتباط درست بود ، وضعیت فیوز در جعبه فیوز باید بررسی شود :

  • بررسی و تنظیم پین و کانکتور
  • تعویض فیوز
  • خطای فیوزموتور

باتوجه به نوع ABS پین ها را بررسی کنید :

نوع ABS شماره PIN سالم است سالم نیست
MANDO 60 ۱ بررسی فیوز تعویض دسته سیم
تعویض فیوز تنظیم عملکرد
MANDO 80 ۱ بررسی فیوز تعویض دسته سیم
تعویض فیوز تنظیم عملکرد
MANDO 25 ۹ بررسی فیوز تعویض دسته سیم
تعویض فیوز تنظیم عملکرد

معرفی و فروش بلوک ای بی اس(ABS) MANDO

  • خطای HECU
نوع ABS بررسی PIN (شماره ) اندازه گیری مقاومت
MANDO 60 پین ۱۳ و زمین  

کمتر از ۱۰ اهم

تعویض مدولاتور

 

پین ۳۸ و زمین بررسی پین های

۱۳- و ۳۸-

MANDO 80 پین ۱۳ و زمین کمتر از ۱۰ اهم تعویض مدولاتور

 

پین ۳۸ و زمین بررسی پین های

۱۳- و ۳۸-

MANDO 25 پین ۸  و زمین کمتر از ۱۰ اهم تعویض مدولاتور
پین ۲۴ و زمین بررسی پین های

۸- و ۲۴-

  • خطای ولتاژ باتری

بعد از جداکردن دسته سیم و باز کردن سوئیچ مقدار ولتاژ را اندازه گیری می کنیم :

نوع ABS MANDO 80 MANDO 60 MANDO25
شماره PIN بررسی ۱۳- و ۲۹+ ۱۳- و ۲۹+ ۲۴- و ۴+
۳۸- و ۲۹+ ۳۸- و ۲۹+ ۸- و ۴+
 

اندازه گیری مقاومت

کمتر از ۹٫۴

 

بررسی و تعویض باتری بررسی و تعویض باتری بررسی و تعویض باتری
بیشتر از ۹٫۴ اندازه گیری مقاومت پین ۲۹ اندازه گیری مقاومت پین ۲۹ اندازه گیری مقاومت پین ۴
اندازه گیری ولتاژ بعد از روشن کردن خودرو بین پین ها ۱۳ و ۲۹ ۱۳ و ۲۹ ۴ و ۸
۲۹ و ۳۸ ۲۹ و ۳۸ ۴ و ۲۴
 

مقدار مقاومت

بیشتر از ۱ اهم

 

تعویض دینام تعویض دینام تعویض دینام
کمتر از ۱ اهم بررسی مجدد باتری بررسی مجدد باتری بررسی مجدد باتری

معرفی و فروش بلوک ای بی اس(ABS) MANDO

h.pooreghbali