معرفی و فروش بلوک ای بی اس(ABS) خودرو زانتیا

 معرفی و فروش بلوک ای بی اس(ABS) خودرو زانتیا

چکیده :

در این مقاله قصد داریم به معرفی و فروش بلوک ABS خودرو زانتیا ، محل نصب ، انواع بلوک های ABS زانتیا ، نقاط ضعف و قوت و همچنین بررسی ایرادات دلایل و روش رفع آنها بپردازیم.

مقدمه ای بر معرفی و فروش بلوک ای بی اس(ABS) خودرو زانتیا:

خودروی زانتیا حدودا از سال ۸۳ وارد ایران شد که مدل زانتیا ۲۰۰۰ در بعضی از نمونه های خود دارای بلوک ABS بودند ، مدل این بلوک های ABS ، ATE هستند که جزو اولین بلوک های ABS نصب شده بر روی این خودروها هستند بعد از آن هم انواع مدل های دیگر از زانتیا در کشور فرانسه تولید شد که وارد کشور ایران نشدند. این خودروها هم با به روز شدن سیستم ترمز ضد قفل ، انواع بلوک های ABS با برندهای دیگر بر روی این خودروها نصب شدند.

روش کار سیستم ترمز ABS :

اساس کار سیستم های ضد قفل ، اندازه گیری کاهش نسبی سرعت چرخ ها در حین ترمز و کنترل میزان لغزش چرخ ها بر این اساس می باشد.
در صورتیکه میزان کاهش سرعت یک چرخ نسب به سایر چرخ ها و یا مقداری که از قبل در مدولاتور ثبت شده سریع تر باشد نشان دهنده آن است که ، چرخ شروع به لغزش کرده و در شرایط حساس کاهش اصطکاک با جاده و قفل شدن چرخ قرار گرفته است. واکنش سیستم ABS در این حالت کاهش سریع فشار هیدرولیک اعمالی به ترمز در چرخ یا چرخ های تحت تأثیر خواهد بود.
با تحریک الکتریکی شیرهای برقی مورد استفاده در ABS ، دریچه های منتهی به لوله های ترمز هر یک از چرخ ها به صورت کاملا مستقل با سرعت بالا قابل باز و بسته شدن می باشند بدین ترتیب فشار روغن ترمز هیدرولیک هر یک از چرخ ها به شکل جداگانه ای تحت کنترل مدولاتور خواهد بود.
هدف از طراحی ترمز ABS اين بوده که هنگام ترمزگیری کنترل خودرو حفظ شود ، با این سیستم ترمزگیری دیگر لازم نیست که پدال ترمز را چندین بار فشار دهند و رها کنند چرا که سیستم به طور خودکار این کار را انجام می دهد .
به مرور زمان و عدم بررسی سنسورهای ABS ممکن است این سنسورها در تماس با جاده‌ها، و تصادف در معرض آسیب قرار گیرند که باعث اختلال در عملکرد سنسورها می شود.
همچنین ورود آب به داخل این سنسور که معمولا با فشار آب در کارواش ها (صفرشویی خودرو) صورت می‌گیرد باعث خرابی سنسور می‌شود.

انواع بلوک های ای بی اس(ABS) نصب شده بر روی خودرو زانتیا :

تنها بلوک ABS نصب شده بر روی خودرو زانتیا سیستم ترمز ABS ، ATE می باشد که بر روی زانتیا ۲۰۰۰ نصب شده است. لازم به ذکر است که بر روی برخی از خودروهای زانتیا سیستم ترمز ABS ، MK20 سوکت کوچک نیز نصب شده است.

( بلوک و یونیت ترمز ATE خودرو زانتیا )

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس آته (ATE) از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس آته (ATE)

 

محل نصب بلوک های ای بی اس(ABS) بر روی خودرو زانتیا :

محل نصب بلوک ABS ، بر روی خودرو زانتیا داخل محفظه موتور می باشد که در شکل زیر مشاهده می کنید.

( ای بی اس ، ABS ، MK20 سوکت کوچک زانتیا )

 

نقاط ضعف و قوت بلوک های ای بی اس(ABS) خودرو زانتیا :

بلوک های ABS ، ATE بیشترین خرابی در بلوک های ABS ، زانتیا مربوط به یونیت ABS است که ایراداتی مثل شیربرقی دارند. این بلوک ها جزو اولین بلوک هایی بودند که بر روی خودرو زانتیا مدل ۲۰۰۰ نصب شدند.

برای مشاهده و خرید بلوک ای بی اس(ABS) از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس(ABS)

h.pooreghbali